על חשבון הקופה הציבורית: הפרקליטים שובתים ומקבלים שכר כרגיל

שלמה בן יוסף No Comments on על חשבון הקופה הציבורית: הפרקליטים שובתים ומקבלים שכר כרגיל
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

​ועד פרקליטי המדינה לא קיבל בעין יפה את הקמת נציבות הביקורת שאמורה לטפל בתלונות הציבור עליהם ולבקר את עבודתם. בתחילת פברואר השנה נקטו הפרקליטים עיצומים ופתחו בשביתה במסגרתה בין היתר לא מוגשים כתבי הגנה ואישום.

ע"פ דיני העבודה, המעסיק, במקרה הזה המדינה, רשאי להפחית משכר העובדים באופן יחסי לשביתתם ואף ניתן להקפיא את כל שכרם עד להחלטת בית הדין לעבודה מהו השכר הראוי לקיזוז, והדבר לא נחשב להלנת שכר.
​​
כעת מתברר כי על אף דין זה מקבלים הפרקליטים שכר שלם בלי ניכוי. בתנועה למשילות ודמוקרטיה פנו לממונה על השכר באוצר קובי אמסלם ולמנכלי"ת משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור בדרישה לבחון את העניין. בפנייה מבקשת התנועה לדעת אם נוכה סכום משכר הפרקליטים בהתאם לימי שביתתם, ואם לאו, האם בכוונת האוצר או משרד המשפטים לעשות זאת.

מנהל התנועה יהודה עמרני אומר כי "מצב בו עובדים מקבלים שכר מהקופה הציבורית על אף שהם שובתים הוא מקומם ולא ראוי. אם נוהגים עם הפרקליטים בכפפות של משי אסור שזה יהיה על חשבון משלם המיסים". עמרני טוען עוד כי "אין לאף אחד זכות להחליט לשלם לשובתים שכר מלא ויש לעמוד על כך ששכרם ינוכה בהתאם לצעדי המחאה שלהם".

ועד הפרקליטים שובת במחאה על פעילות נציבות הביקורת על הפרקליטות שהוקמה לפני שנה. כבר בדיוני הועדה לביקורת המדינה שם נודע על הקמת נציבות הביקורת הזהירו בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי נציבות הביקורת על הפרקליטות ועל מייצגי המדינה בערכאות לוקה בחסר מכיוון שהוקמה באופן וולונטרי ועצמאי ע"י משרד המשפטים וסמכויותיה לא נקבעו בחוק. בתנועה אומרים כי אם יעוגנו סמכויות הנציבות בחוק, הפרקליטים יהיו חייבים לקבל על עצמם את הדין. כעת הנושא לא מוסדר ולכן המדינה משלמת הון עתק בגלל קנסות על עיכוב במתן תשובות לבתי המשפט ובשל הימשכות הליכים מיותרת.



0 תגובות